GetSmily wordt Emolytics en versterkt zijn internationale verkoopteam.

Het meten van de emoties van de consument op een multi-kanaal manier groeit.

25 APRIL 2016, LOUVAIN-LA-NEUVE, BELGïE
Het meten van de emoties van de consument op een multi-kanaal manier groeit. Om de verdere ontwikkeling van Emolytics te garanderen, verbindt de neo-louvanistische organisatie zich met Senior Business Development Managers.

De spin-off van de UCL (Université Catholique de Louvain) GetSmily, opgestart in 2014 door David Frenay en David Hachez, ontwikkeld zich steeds verder naar de grote bedrijven. Slechts anderhalf jaar na de start en fondsenwerving, rekent de organisatie nu al onder zijn klanten namen als: Telenet, BMW, UNICEF, de Nationale Loterij, Ethias, Europ Assistance, Immoweb en de SNCB.

Om te kunnen beantwoorden aan de groeiende belangstelling van grote bedrijven voor het meten van de klantervaring in het emotionele prisma, heeft de organisatie logischerwijze besloten om haar aanbod te plaatsen rond haar kernproduct, Emolytics. Het gaat hier om een platform van een geautomatiseerde marktstudie via meerdere kanalen (web, email, mobiel) die de gegevens over gedrag en feiten combineert met zijn prestatie-indicatorsleutel die uniek is in de wereld; de Emoscore.

David Hachez, CEO, constateert: “Emolytics heeft in korte tijd kunnen aantonen dat het mogelijk was om te innoveren binnen een gevestigd domein als die van de marktstudies, door zich te richten op de vereenvoudiging en de standaardisering, het geheel met een sterk wetenschappelijk bestanddeel”. David Frenay, CTO en voormalig onderzoeker van de UCL voegt toe: “Onze algoritmes tonen maand na maand aan dat emoties het investeringsrendement verbeteren van talrijke nationale en internationale bedrijven. Dat is de kracht van Emolytics: de eenvoudige toepassing, de wetenschappelijke relevantie en de rijkdom van gegevens die aan bedrijven worden geleverd.".

Om de verdere ontwikkeling te garanderen, verbindt de neo-louvanistische organisatie zich met Senior Business Development Managers. Etienne Gonsette, een psycholoog met meer dan 25 jaar ervaring in de sector van het digitale en de gedragspsychologie, zal werkzaam zijn in België en het noorden van Frankrijk. Michel Juvillier, ex-Microsoft Advertising France, zal de Parijse poot van Emolytics opzetten. Joseph Bours, voormalig VP bij Capgemini, maakt het team compleet en zal de commerciële dynamiek versnellen in België, Nederland en Engeland.

Met deze nieuwe positionering heeft de Belgische organisatie alle kansen om internationaal door te breken en om van Emolytics een nieuw succesverhaal te maken.