Telenet integreert emoties bij het meten van Customer Experience

Een innovatieve methode voor een bedrijf dat actief is in een sector die zich sterk focust op kwantitatieve gegevens

05 OKTOBER 2015, LOUVAIN-LA-NEUVE, BELGIUM
Om te meten op welke manier de klanten van Telenet tegen de dagelijkse inspanningen van het bedrijf om een aangename en zinvolle ervaring aan te bieden aankijken, heeft Telenet GetSmily gekozen voor het volgen en analyseren van de Emoscore van haar klanten (een methode die door een spin-off van de UCL ontwikkeld werd). Dankzij deze innovatieve technologie is Telenet in staat om te meten hoe klanten zich voelen bij de ervaring van de talrijke producten en diensten die het bedrijf aanbiedt.

Het gedrag van klanten verandert snel en elk bedrijf moet dus in staat zijn om zich aan te passen aan nieuwe uitdagingen betreffende klantensupport, het verbeteren van de gebruikservaring en het versterken van de relatie met de klant. « Vanaf dag één heb ik begrepen wat de voordelen zijn van het 24/7 verzamelen van feedback van onze klanten, om ons digitaal team scherp te houden en onze actuele en precieze visie op de noden van de klant te verscherpen », legt Jeremy Curtin, Director of Digital bij Telenet uit. « GetSmily is een kans voor Telenet om een unieke en innovatieve technologie te integreren: Emolytics. In een omgeving die continu in verandering is, hebben we nood aan simpele maar degelijke indicatoren die ons in staat stellen om flexibel en in lijn met de ervaringen en verwachtingen van onze klanten te blijven. Uiteraard willen we oplossingen die niet in de weg van onze klanten zitten. Daarom is het essentieel om kwalitatieve, diepgaande gegevens te verzamelen om onze concrete acties ter verbetering van onze klant-platformen te begeleiden », besluit Curtin.

« GetSmily is verheugd om Telenet als klant te mogen verwelkomen. Deze samenwerking laat zien dat het wetenschappelijk werk rond deze technologie van de voorbije 3 jaar grote ondernemingen begint te bereiken, die zich in concurrentiële omgevingen bevinden waar de klant centraal staat », vertelt David Hachez, CEO en co-founder van GetSmily. « Wij zijn van mening dat het meten van klantervaringen de sleutel is voor ondernemingen om de aankomende jaren succesvol door te komen. Alle communicatie- en marketing-inspanningen waarin ze, zowel in menselijk als in financieel kapitaal, investeren, hebben nood aan tastbaar bewijs van hun return on investment (ROI). Wat beter dan emoties, die de basis van het menselijk bestaan vormen, om de prestaties ten opzichte van de klant te evalueren? »

Citaten
"Vanaf dag één heb ik begrepen wat de voordelen zijn van het 24/7 verzamelen van feedback van onze klanten, om ons digitaal team scherp te houden en onze actuele en precieze visie op de noden van de klant te verscherpen." Jeremy Curtin, Digital Director